МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Національний університет «Львівська політехніка»
ІЕПТ ім. В’ячеслава Чорновола
Кафедра загальної екології та
екоінформаційних систем
ЗВІТ
по лабораторній роботі №4
на тему:
“ Cтандартні класи вікон та їх типи ”
Львів – 2012
Мета – зрозуміти поняття вікна в операційній системі Windows.
ТЕОРЕТИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Все, що бачить користувач на екрані в системі WINDOWS є вікном. Вікно – це графічна оболонка, через яку програма може спілкуватися з користувачем. Якщо програмі не потрібно спілкуватись, то вона може і не створювати вікон. Вікно може володіти набором інших вікон, які називаються дочірніми.
Кожне вікно має як певний набір параметрів, так і може відрізнятися певною специфікою спілкування з користувачем. Такі специфічні особливості називаються класом вікна. Існують стандартні класи, наприклад, вікно–регулювач, вікно-кнопка, вікно для вводу тексту, вікно-підказка та інші, які ви знайдете в лабораторній роботі. Кожний стандартний клас має унікальну назву, яка дійсна для всіх версій операційних систем WINDOWS.
Вікно створюється за допомогою спеціальної функції CreateWindowExA. В параметрах цієї функції вказується наступна інформація:
Вказівник на MDI – структуру (або 0);
Хендл програми (отримується функцією GetModuleHandle);
Хендл меню або дочірнього вікна (або 0);
Хендл вікна-власника (або 0);
Висота вікна;
Ширина вікна;
Координата Y;
Координата X;
Прапорці стилю вікна (див. далі);
Вказівник на назву вікна (або 0);
Вказівник на назву класу (див. далі);
Прапорці властивостей вікна (див. далі).
Керувати вікном можна за допомогою внутрішнього механізму WINDOWS, який базується на понятті повідомлення (в програмі позначено WM_...). Отже, вікно – це такий об’єкт WINDOWS, який крім текстово-графічної інформації може отримувати та надсилати спеціальні структури даних, які називаються повідомленнями. Структура кожного повідомлення стандартна і складається з наступних змінних:
MsHWND dd 0 ; хендл вiкна, процедура якого отримала повiдомлення;
msMESSAGE dd 0 ; код повiдомлення (кожна подiя має свiй);
msWPARAM dd 0 ; додатковий параметр 1 (залежить вiд подiї);
msLPARAM dd 0 ; додатковий параметр 2 (залежить вiд подiї);
msTIME dd 0 ; час, коли було надiслано повiдомлення;
ptX dd 0 ; координата X миші, коли надсилалося повiдомлення;
ptY dd 0 ; координата Y миші, коли надсилалося повiдомлення.
Повідомлення сигналізує про деяку подію в системі або у вікні, наприклад, вичерпався час таймера, користувач натиснув клавішу, відпустив клавішу, порухав мишу, клацнув кнопкою, та інші.
Для того, щоб відправити повідомлення до довільного вікна (наприклад, щоб змінити його розмір) необхідно заповнити цю структуру даних та скористуватися функцією SendMessageA, а для прийому повідомлення від певного вікна необхідно вказати діапазон прийому, хендл вікна та адресу структури повідомлення і скористатися функцією GetMessageA. Коли повідомлення надійде, операційна система сама заповнить всі дані структури (див. програму).
З кожним стандартним класом вікна зв’язана певна віконна стандартна процедура WndProc, яка малює вікно та обробляє всі повідомлення, що надходять у вікно. Програміст має можливість вставити у віконну процедуру свій фрагмент програми. Такі дії називаються субкласуванням.
Саме ідеєю субкласування можна пояснити відокремлення процесів створення вікна, циклу прийому повідомлень та їх обробку у вигляді віконної процедури
ВИКОНАННЯ РОБОТИ
Код програми
Button
.386
.model flat,STDCALL
extrn InitCommonControls:Proc
extrn GetModuleHandleA:Proc
extrn ExitProcess:Proc
extrn CreateWindowExA:Proc
extrn GetMessageA:Proc
extrn DispatchMessageA:Proc
extrn TranslateMessage:Proc
; Визначення типів (стилів) вікон:
WS_POPUP equ 80000000h
WS_VISIBLE equ 010000000h
WS_DLGFRAME equ 400000h
WS_EX_TOPMOST equ 8h
; Код повідомлення про натиснуту клавішу:
WM_KEYDOWN equ 100h
BS_AUTOCHECKBOX equ 3h
.data
MSG...